Casco biztosítás jelentése, fogalma, feladata


A gépjármű biztosításokat alapvetően több szempontból is lehet csoportosítani, mégis a leglényegesebb csoportosítás, hogy letétezik, amelyiknek a megléte kötelező mindenki számára aki részt kíván venni a közúti közlekedésben, míg a másik esetében a tulajdonos szabadon döntheti el, hogy szeretne-e élni a biztosítási lehetőséggel. A kötelező biztosítások feltételei, a biztosítást szabályozott törvény és a módosítására elfogadott kormányrendelet, és a szolgáltató biztosító társaságok mindenki számára ismeretesek.

Bővebben: Casco biztosítás jelentése, fogalma, feladata

Bonyolult biztosítási rendszer


A gépjárművek tekintetében egyre nagyobb a választék a lehetséges biztosítások tekintetében. A folyamatosan bővülő bonyolult biztosítási rendszer egyre nehezebben átlátható. A biztosítás lényege, hogy egy előre nem látható, nem várt káresemény bekövetkezésekor az anyagi kár ellen nyújtson védelmet. A gépjárműre vonatkozó biztosításoknak különböző fajtái ismertek, így a kötelező biztosítás (KGFB), a Casco biztosítás és a vételár biztosítás (GAP).

Bővebben: Bonyolult biztosítási rendszer

730 ezren váltottak kötelezőt 2011-ben, kevesebben mint 2010-ben


A MABISZ előzetes évértékelő adatai szerint jóval kevesebb volt az élet- és nem életbiztosítási szektorban is a díjbevétel, mint 2010-ben. Az életbiztosítás terén a 439,79 milliárd forintnyi bevétel csak 0.64 százalékos csökkenést jelent, míg a gépjármű biztosítások tekintetében az már egy biztos adat, hogy csupán 730 ezren váltottak kötelezőt 2011-ben.

Érthető, hogy azok, akiknek sikerült az elmúlt évben is valamennyit megtakarítani, a nehezebb gazdasági helyzetben is igyekeznek családjuk jelenéről és jövőjéről gondoskodni. Jellemző az életbiztosítási piac alakulására, hogy elsősorban a folyamatos díjas, hosszabb távon biztonságot nyújtó szerződésekből kötnek egyre többet. Ezt a változást alátámasztja az a tény, hogy azokból a szerződésekből származó díjbevétel, melyek az egyszeri és eseti díjakat csak 10 százalékban tartalmazzák, a korrigált díjbevétel 8 milliárd forinttal haladta meg az előző évi forgalmat. Nőtt a népszerűsége az unit-linked biztosításoknak is, szemben a hagyományos vegyes életbiztosításokkal. Míg 2010-ben az életbiztosítási díjbevétel 60 százalékát tették ki az unit-linked biztosítások, addig a tavalyi évben ez az arány már 67 százalékra nőtt.

Bővebben: 730 ezren váltottak kötelezőt 2011-ben, kevesebben mint 2010-ben

Regisztrációs adó 2014 - 2015


A kisadózás terén több változás is történt, így például módosul bizonyos mértékben a regisztrációs adó 2014-2015 tekintetében. Regisztrációs adót azon gépjárművek után kell fizetni, melyeket kereskedőként, vagy akár magánszemélyként külföldről hoz be valaki az országba. Ez tulajdonképpen egy adminisztrációs adó, melyet azért fizetünk, hogy a Magyarországra behozott és itt forgalomba helyezésre kerülő gépkocsi, motorkerékpár, vagy akár lakókocsi regisztrációval kapcsolatos ügyeit elintézzék. A regisztrációs költségekre befizetett összegek a központi költségvetésbe kerülnek be. A regisztrációs adó alanya mindenkor az az importőr, vagy magánszemély, aki az adott gépjárművet forgalomba szeretné helyezni. Az adó mértékét a Nemzeti Adó és Vámhatóság szabja meg és befizetni is feléjük kell. A regisztrációs adó megfizetéséről a NAV kiad egy igazolást, melyet a gépjármű átírásának ügyintézésekor be kell mutatni.

Bővebben: Regisztrációs adó 2014 - 2015

Teszt: BMW X5 30d xDrive (2014)


A BMW X5-ös egy szabadidő autó, mégpedig a legelső, amelyből az első példányok 1999-ben hagyták el a gyártósort. Azóta bebizonyosodott, hogy erre a típusra van kereslet, és jó döntés volt a BMW részéről elindítani a gyártást. A piac jól fogadta, és napjainkra már az értékesített darabszám meghaladta az 1,3 milliót belőle. Gyakran agy adott típus újabb változata szinte alig látható módon tér csak el az előzőtől. Így van az a BMW X5 legújabb változatánál is. Semmi eget rengető újítás, de mégis valami jobb lett az eredmény. Apró finom változások az ablakkeretnél, a sárvédőnél, markánsabb orrész, kissé darabos, erőteljes vonalvezetés, amelyet annál jobban ellensúlyoz a kényelmes, otthonos belső kialakítás, az utastér.

Bővebben: Teszt: BMW X5 30d xDrive (2014)